Een gevalletje van blijven ademen en loslaten

Dit is er één van de lange adem. Rustig blijven en er niet al te veel energie in gaan steken. 12 maart een cooker besteld. Zo een grote cooker met 7 pitten, 3 ovens en heel stoer in het zwart. Zo eentje waarvan ik denk die staat geweldig in mijn grote keuken. 

 

Degene die er nu staat is oud, vies en behoeft vervanging. Dus toen ik hier net arriveerde gelijk gaan zoeken naar een nieuwe. Bij voorkeur een dual fuel met gas en elektriciteit en ik had er een gevonden. Echt heel mooi, in heel donker grijs, ook wel charcoal genoemd. Besteld via Argos, een soort van bol.com. Dus ze werken met vele verschillende leveranciers. 

 

De cooker is van het merk NewWorld. Na het bestellen begon het al met vele telefoontjes over de plek waar hij zou komen te staan, afstand van het keukenkastje naar het gasfornuis, waar er een stopcontact was, hoe de muur eruit zag (tegels of verf) en nog vele andere vragen. Dit was allemaal nodig voor de installatie van het apparaat. Ze wilden weten hoeveel trappen ze op moesten en wat de bereikbaarheid was. Eind maart zou de cooker geleverd worden. Bericht van NewWorld dat er een defect aan het apparaat was en dat er een nieuwe besteld zou worden. Nieuwe leverdatum 10 april, zelfs een brief gehad met de bevestiging. Nog even gebeld omdat de vorige keer de levering via een andere vervoerder zou gaan en dat het dan langer duurt. Nee, 10 april zou hij geleverd worden bij The Green Cruachan. 

 

Een e-mail van het bedrijf dat de cooker zou installeren, ze kunnen dat niet doen omdat ik woon in een commercial property en ze doen alleen domestic properties. Geen probleem, dan doen we het zelf. Zo moeilijk is het niet. Wel voor de installatie betaald, dus geld terug vragen bij Argos. Dat stond binnen een paar dagen weer op onze rekening. 

 

10 april, het was zover. De cooker zou geleverd worden, die ochtend nog gebeld door NewWorld met de bevestiging dat de cooker deze dag geleverd zou worden en dat er de dag daarna technicians zouden komen voor de installatie. Huh, we hadden toch vernomen dat installatie niet mogelijk was? Nee, ze zouden komen. Die dag is er niemand geweest. Edwin bellen met de vervoerder en die vervoerder zei dat de cooker weer door een andere vervoerder zou worden geleverd. Van het kastje naar de muur en weer terug. Natuurlijk kwamen er de volgende dag geen technicians, die zouden ook nooit gekomen zijn.

 

Edwin wilde weer gaan bellen en ik zei laat het even rusten, dit kost iedere zoveel energie. En wat gebeurde er gisteren, we waren in de tuin aan het werk en er kwam een grote vrachtwagen aanrijden van M&H Carriers. De vervoerder die onze koelkast heeft gebracht. En ja hoor, hij stopte bij ons. Het zou toch niet de cooker zijn? Ja, het bleek de cooker te zijn. GBT, de vervoerder ingeschakeld door NewWorld wilde niet naar Stoer rijden om de cooker te bezorgen en ze hadden M&H Carriers ingeschakeld en betaald levering door één persoon. Dat kan natuurlijk niet met een cooker die 90 kilo weegt. Edwin heeft samen met de vervoerder de cooker naar binnen gebracht. 

 

En wat blijkt nu, één van de ovens en de klok doet het niet. Chatten met Argos en er gaat een nieuwe aangevraagd worden en er is gezegd dat we daar deze week over gebeld worden. Mocht dit allemaal niet gaan werken, kunnen we altijd het geld terug krijgen via Argos en dan is het aan NewWorld om de cooker hier weer weg te krijgen. 

 

Is dit even frustrerend. Af en toe een beetje boos en soms gewoon maar keihard lachen. Het loslaten en bedenken dat het niet het ergste is van de wereld. We hebben nog een cooker, dus we kunnen koken. Het is niet het einde van de wereld.