Yoga is een heerlijke vorm van bewegen, ademen en tot jezelf komen. Er zijn diverse soorten yoga en voor ieder niveau is er wel een vorm. Yoga gaat om wat goed voelt voor jou en je leert jezelf daar te ontmoeten in plaats van tegen te komen. 

 

Kundalini Yoga

Deze vorm van yoga werkt helend; opent je hart en brengt je dieper in contact met jezelf. De oefeningen hebben een sterk reinigend effect en werken heel direct op het zenuwstelsel evenals op het klierensysteem. Hierdoor ervaar je direct aan den lijve een gevoel van groeiende ontspanning en toenemende vitaliteit en alertheid. Het helpt je bewust te worden van je fysieke, mentale en emotionele gesteldheid. Middels de karakteristieke bewegings- en ademhalingsoefeningen, die de Kundalini yoga kenmerkt, verbetert het hiermee uw weerbaarheid en conditie. 

 

Yinergie Yoga

Yinergie kenmerkt zich door langdurig aangehouden posities, kenmerkend voor yin yoga, gecombineerd met acupressuur en klankschalen. Deze combinatie van prikkels en technieken zorgt voor het rekken van bindweefselskelet van de spieren en kapsels/banden van de gewrichten. Door de stimulatie van de meridianen zullen delen van uw lijf zich openen voor energiestromen. De yogahoudingen zullen worden gecombineerd en afgewisseld met dynamische oefeningen om de energie te laten stromen onder begeleiding van de meditatieve trillingen van klankschalen.

 

Hot & Fit

Hot & Fit is een intensieve vorm van yoga met oefeningen afkomstig uit de Ashtanga yoga. Het is een yogavorm waarbij verschillende houdingen worden aangenomen in een verwarmde ruimte De warme omgeving stimuleert de bloedsomloop, wat goed is voor gewrichten, pezen en spieren, waardoor het blessures voorkomt. Hot & Fit is de perfecte combinatie van kracht, flexibiliteit, evenwicht en uithoudingsvermogen en versterkt het zelfvertrouwen, geduld en concentratievermogen. 

 

Power & Mind

Dit is een verkorte en gevarieerde versie van Ashtanga yoga. Het is een krachtige vloeiende stijl waarbij de houdingen in een doorgaande 'flow' met elkaar zijn verbonden. Er wordt gebruikt gemaakt van speciale bewegingen (vinyasa's, houdingen (asana's) en de daarbij behorende ademhaling (Ujjayi). 

De vorm kan helpen om het hormonale stelsel te verbeteren; de bloedsomloop te stimuleren; het hart krachtiger te maken en het zenuwstelstel door de ademhalingstechnieken meer tot rust te brengen. Het bevordert de spijsvertering en geeft een stimulans aan het afvoersysteem (lymfestelsel). 

 

Flow Yoga

De naam flow verwijst naar de vloeiende vorm van bewegingen die je kracht, conditie, energie en rust geven. Tijdens de meditatieve bewegingen komen lichaam en geest weer in balans, zodat je de negatieve emoties kan loslaten. 

 

Bron: NJO Yoga